دستور پخت کشک بادمجون
قاتی پاتی
دانلود بهترین مطالب و ورزش و...
نگارش در تاريخ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, توسط علیرضا

 

موادلازم:
بادمجان=5 عدد
پیاز.=2 عدد
سیر=5 حبه
نعناع خشک=2 قاشق غذاخوری
کشک=5 قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده =3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل =مقدار لازم
طرز تهیه : بادمجان ها را پوست کنده و چند قسمت کنید سپس نمک بزنید و 15 دقیقه کناری بگذارید تا اب بادمجان خارج شود و در زمان سرخ کردن روغن کمتری مصرف کنید ؛ پس از این مدت زمان بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید ، بادمجان ها را پس از سرخ کردن با چنگال خوب له کنید یا داخل غذاساز بریزید و بزنید.
نعنای خشک را 10 دقیقه در اب خیس دهید سپس درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید ، پیازها و سیرها را نیز خرد کنید و با مقداری روغن سرخ کنید.
نعنا داغ ، گردوهای خرد شده و بادمجان را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید ، کشک را با 1/4 لیوان اب سرد مخلوط کنید و به بادمجان ها اضافه نمایید و کمی تفت دهید تا اب اضافی اش کشیده شده و غلیظ شود.
کشک بادمجان را در ظرف بکشید و رویش را با پیاز داغ و کشک تزئین و سرو کنید ، میتوانید کمی گوشت چرخ کرده اماده کنید و همراه با کشک بادمجان سرو نمایید.
نکته ها : میتوانید از مقدار کمتر یا بیشتری سیر استفاد کنید ، استفاده از گردو نیز سلیقه ای میباشد ( گردو برای رفع طبع سرد کشک مصرف میشود ) ؛ این کشک بادمجان به نوعی مجلسی است و اگر میخواهید کشک بادمجان کم چرب تری داشته باشید بجای سرخ کردن بادمجان ها را کبابی یا اب پز کنید ، کشک بادمجان بعنوان غذای اصلی نیز میتواند مصرف شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: